Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Αξιολόγηση και Προτάσεις... η σωστή κατεύθυνση!

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στο μάθημα «Συνήθεις Διαφορικές Εξισώσεις και Μιγαδικές Συναρτήσεις» παρατηρήθηκε ένα υπερβολικά υψηλό ποσοστό αποτυχίας, της τάξεως του 79%, το οποίο δημιουργεί ανησυχία σε σχέση με το μάθημα και τον τρόπο που αυτό διδάσκεται στους φοιτητές. Η αποτυχία αυτή οφείλεται σε κάποιες πολύ εμφανείς αδυναμίες που παρατηρήθηκαν σχετικά με την εξέταση του μαθήματος, αφού αρχικά είχε οριστεί να πραγματοποιηθούν δύο εξετάσεις (μία για τις Διαφορικές Εξισώσεις, μία για τις Μιγαδικές Συναρτήσεις) αλλά τελικά δύο εβδομάδες πριν την εξέταση γνωστοποιήθηκε η κοινή εξέταση των δύο μαθημάτων. Ταυτόχρονα, η απαίτηση των καθηγητών για απάντηση ενός συγκεκριμένου ποσοστού θεμάτων από το κάθε μάθημα προκειμένου να εξασφαλιστεί ο προσβάσιμος βαθμός δεν είχε γίνει γνωστό στους φοιτητές νωρίτερα, παρά μόνο κατά την διάρκεια της εξέτασης. Συνεπώς αντιλαμβανόμαστε την άγνοια των φοιτητών έως και την τελευταία στιγμή για την εξέταση αλλά και το μάθημα συνολικά.

Στην Γενική Συνέλευση Τμήματος που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14/3, όταν θίχτηκε το συγκεκριμένο ζήτημα, ο Κοσμήτορας δήλωσε ότι η επιτροπή προπτυχιακών σπουδών θα επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους καθηγητές ώστε να τεθούν οι κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Εμείς, ως ΠΑΣΠ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΕΜΠ, θεωρούμε ότι βάσει της πρότασης που ενέκρινε πέρυσι η Γενική Συνέλευση Τμήματος η σχολή θα πρέπει να κινηθεί στην κατεύθυνση της αξιολόγησης του μαθήματος, του καθηγητή, της διδασκαλίας και του τρόπου εξέτασης του μαθήματος έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη εξέταση όπου μία αναβαθμολόγηση θα μπορούσε να δώσει μία λύση, αλλά και γενικότερα στο μέλλον

Παράλληλα, ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ να καθορίζεται επακριβώς από την αρχή του εξαμήνου η ύλη που πρόκειται να καλυφθεί από τους καθηγητές όλων των μαθημάτων, η δομή τους, καθώς επίσης και ο τρόπος που θα εξετάζονται έτσι ώστε όλοι οι φοιτητές να έχουν εξ’ αρχής επίγνωση για τον προγραμματισμό των μαθημάτων και των δυσκολιών που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν


Οι προτάσεις αυτές επισημάνθηκαν και στην τελευταία Γενική Συνέλευση Τμήματος και αντιμετωπίστηκαν θετικά από τον Κοσμήτορα και το σύνολο των παρευρισκόμενων καθηγητών. Δεν πρόκειται, όμως, για μεμονωμένη περίπτωση. Καθώς φαίνεται, υπάρχει συνολική διάθεση από τη σχολή, σε συνεργασία με τους φοιτητές οι οποίοι είναι ανάγκη να κοινωνούν τα προβλήματα και να προτείνουν ρεαλιστικές λύσεις επί αυτών, να αντιμετωπίσει πλήθος παθογενειών επί του προγράμματος σπουδών.

Σε αυτά τα πλαίσια, προτείνουμε διαρκώς για την βελτίωση της σχολής και την αντιμετώπιση των παθογενειών που εμφανίζονται στην καθημερινότητα. Τα θεσμικά όργανα όπως ο Κοσμήτορας, η Κοσμητεία, η Γενική Συνέλευση Τμήματος, αλλά κυρίως η Επιτροπή Προπτυχιακών Σπουδών, με υπεύθυνους καθηγητές ανά έτος, είναι αρμόδια να διορθώνει τις παθογένειες αυτές. Είναι σαφές, όμως, πως σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αναγκαίο να υπάρχει μία πίεση των θεσμικών οργάνων, πέραν της γνωστοποίησης προτάσεων ή προβλημάτων, ώστε να γίνεται αντιληπτή η αναγκαιότητα των εκάστοτε αλλαγών.

Ως υπεύθυνη δύναμη εντός του Συλλόγου και ως οι μόνοι που αποδεχόμαστε μία κατεύθυνση θεσμικών λύσεων, προτείνουμε και διεκδικούμε διαρκώς για να πετύχουμε τη βελτίωση του προγράμματος σπουδών και την ενίσχυση της ακαδημαϊκότητας της σχολής!

ΠΑΣΠ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΕΜΠ